Ongelmia latauksessa?

Tilasin tuotteen, mutta en ole saanut viestiä puhelimeeni

Puhelimen päivämäärä ja kellonaika ovat virheelliset. Palveluviesteissä on tietty kelpoisuusaika, eikä puhelin näytä viestejä jos niiden kellonaika on väärin. Ongelma koskee pääasiassa Motorola ja Sony Ericsson malleja.

Onko palveluviestien vastaanotto sallittu/laitettu päälle puhelimesi asetuksissa? Tarkista puhelimesi asetuksista onko palveluviestien vastaanotto sallittu.

Oletko hyväksynyt tulevan palveluviestin? Esimerkiksi tietyt Siemensin mallit antavat varoituksen tulevasta palveluviestistä. Jos hylkäät tämän varoituksen, et voi ladata tilaamaasi tuotetta.

Tietyt puhelinmallit eivät ilmoita saapuneista palveluviesteistä. Näissä puhelinmalleisa käyttägän tulee itse tarkastaa onko palveluviesti saapunut. Tällaisia puhelinmalleja ovat esimerkiksi Sony Ericsson P800 ja P900.

Etsit palveluviestiä väärästä paikasta. Esimerkiksi tietyissä Nokian malleissa palveluviestit saapuvat Saapuneet palveluviestit -kohtaan Palvelut -valkkoon. Toisissa malleissa taas palveluviesti saapuvat samaan paikkaan kuin tavalliset tekstiviestitkin.

Prepaid -liittymäsi saldo on lopussa. Jos käytät prepaid-liittymää, jonka saldo on lopussa tai lähes lopussa, ei paluuviesti tule näkyviin.

Tilasin tuotteen, mutta haku epäonnistui

Tuotteiden haku vaatii WAP-yhteyden. Jos haku ei jostan syystä onnistu tarkasta seruraavat asiat.

Tarkasta, että puhelimesi WAP-yhteys toimii. Kokeile esimerkiksi, että toimiiko operaattorisi aloitussivu. Jos et saa yhteyttä aloitussivuun on ongelma WAP-asetuksissa tai yhteydessä verkkoon. Tässä tapauksessa odota hetki, tarkasta että yhteys toimii ja nouda tuote käyttäen samaa sinulle saapunutta kirjanmerkkiä kuin aikaisemminkin.

Jollet ole aikaisemmin ladannut tuotteita WAP-yhteydellä tarkasta, että olet tilannut WAP-asetukset. On myös mahdollista, että olet tilannut asetukset, mutta et ole ottanut niitä käyttöön tai ne on asennettu väärin. Ota yhteys operaattoriisi ja tarkasta WAP-asetukset.

Jos WAP-yhteytesi toimii muuten (esimerkisi operaattorisi aloitussivu tulee näkyviin), voi kyse olla tilapäisestä häiriöstä. Tähän auttaa yleensä kun suljet puhelimesi ja yrität hetken kuluttua uudestaan.

Tilasin tuotteen, mutta palvelu tai tuote on virheellinen

Tilaamani soittoääni on erilainen kuin näytteessä. Ammattitaitoinen säveltäjä on tehnyt kaikki soittoäänet. Johtuen eri puhelinten ääntentoistamisominaisuuksien eroista voivat soittoäänet kuulostaa joissakin puhelinmalleissa erilaisilta kuin näytteissä. Tekniset erot voivat olla suuria erityisesti polyfonisissa ja Truetone -soittoäänissä. Näytteen pituus on 30 sekuntia, mutta kaikki puhelimet eivät välttämättä tue näin pitkiä soittoääniö. Tämän vuoksi esimerkiksi tietyt Samsung- ja Siemens-mallit soittavat lyhyemmän version samasta soittoäänestä.

Virhe tuotteen haussa: Tuntematon tiedostomuoto. Osa Samsungin ja Siemensin malleista voi ladata Truetone -ääniä, joiden koko on korkeintaan 30 kbit. Jos tiedoston koko ylittää tämän koon, antaa puhelin edellä mainitun virheilmoituksen.

Toimiiko tuote lähes samannimisessä puhelinmallissa (esim. Nokia 6230 ja 6230i) Tuotteet toimivat vain täsmälleen siinä puhelinmallissa, kuin mikä on ilmoitettu. Monissa tapauksissa ns. i-malli on uudempi, mikä tarkoittaa, että siinä on esimerkiksi tuotteen vaatima korkeampi resoluutio. Tarkasta yhteensopivat mallit aina ennen tuotteen tilaamista.

Ota yhteyttä

Klikkaa tästä, jos olet unohtanut salasanasi

Luethan useimmiten kysytyt kysymykset ennen kuin otat meihin yhteyttä. Useimmiten kysytyissä kysymyksissä on vastattu useimpiin kysymyksii. Jos jäit edelleen ilman vastausta, täytä ollaoleva lomake.

Nimi
Sähköpostiosoite
Viesti
Ilmaiset tekstiviestit Ruotsissa
Skicka gratis SMS i Sverige
Tietoa Viestikunkusta
Ansaitse rahaa mainostamalla Viestikunkkua kotisivullasi